7 Nisan 2009 Salı

yaşasın film festivali

Festival 4 nisanda başladı ama benim izleyeceğim filmler bugünden itibaren başlamış bulunuyor.
Maşallah ne kadar çok sinemasever varmış dedim kalabalığı görünce.Gerçi bilet fiyatının etkisi büyüktür bu kalabalıkta ama olsun iyidir iyi.
İlk filmim "sessiz kaos"tu.Antonello Grimaldi imzalı bir italyan filmi, karısı ölen bir adamın kızına bakma ve onu koruma çabalarından bahsediyor.Şahsen beğendim,başka seansları varsa izlemenizi tavsiye ederim.

Akabininde ise Philippe Lioret imzalı
"hoş geldiniz" adlı filmi izledim. Filmin hikayesi güzel, çekimler, oyunculuklar başarılı. Zaten filmde birçok Türk oynuyor.Fakat filmdeki ayrıntılar beni bir Türk olarak çok sinirlendirdi. Hikayede 17 yaşındaki Bilal Irak'tan Fransaya göç etmişti. Filmde ona nereli olduğunu soranlara Irak ve akabinde Kürdistan diyordu.Kürdistan kelimesi tam iki defa geçti filmde.Daha sonra başka bir sahnede Türk askerlerinin onun kafasına poşet geçirip o şekilde 8 gün tuttuklarından bahsediyordu Bilal.
Fransız yapımı bir filmden beklenmeyecek mesajlar değildi zaten bunlar ama ne bileyim festivale konması bana gerçekten saçma geldi.Neyse öyle işte.

Yarından sonra da devam ediyor filmlerim. Sırasıyla;

~Cennetin yüreği =ayrıntılar için tıkla.
~Ölümsüz anlar =ayrıntılar için tıkla.
~Göl =ayrıntılar için tıkla.
~Fotoğraf yılları =ayrıntılar için tıkla.
~Kiraz çiçekleri =ayrıntılar için tıkla.

Festival tüm heyecanıyla sürüyor.
dın dın dın dın.

Hiç yorum yok: